דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין טיפול פסיכולוגי, טיפול במגע ופסיכותרפיה גופנית 

מאת    [ 06/02/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1812 פעמים ]

מה בין טיפול פסיכולוגי, טיפול במגע  ופסיכותרפיה גופנית

טיפול פסיכולוגי המוכר גם כפסיכותרפיה הוא שיטת טיפול הנעשית לרוב באמצעות שיחות וקשר מילולי בין המטפל למטופל. המטופל מבטא את עולמו הפנימי וממלל את רגשותיו.

הטיפול הפסיכולוגי נועד לעזור לאנשים אשר חווים קושי, מצוקה או משבר נפשי באמצעים פסיכולוגים. מטרתו להקל על מצבם הנפשי-רגשי , לשפר את התפקוד ואיכות החיים ברמת היומיום ולקדם התפתחות אישית. הטיפול מאפשר הבנה עמוקה של מקור הקושי, ומכוון להשיג שינוי רגשי ומחשבתי בתחומים שונים בחייו של המטופל, הגורמים לו סבל או חוסר סיפוק.                                         הטיפול מתמקד לרוב ברמה הורבלית ובפרשנות התכנים שעולים.

בשיטות טיפול במגע כגון ? טכניקות עיסוי, שיאצו, רפלקסולוגיה וכיוצ"ב , המטרות העיקרית של העבודה במגע הן שחרור חסימות, הזרמת אנרגיה, הפגת כאב פיסי, טיפול במחלות , ניקוי ושחרור פסולת מהגוף, איזון אנרגטי ורגשי , שחרור מתח,רגיעה ועוד. עבודה מסוג זה פחות מתמקדת בעולמו הפנימי של המטופל ואיננה שמה דגש לקשר ולמערכת היחסים בין המטפל למטופל.

פסיכותרפיה גופנית מחברת בין הטיפול הפסיכותרפי לבין הטיפול במגע. היא משלבת בין עבודת נפש לעבודת גוף ומדגישה את הקשר ביניהם. הטיפול מתבסס על עיקרון הוליסטי הרואה את האדם כשלם ולכן יש להתייחס ולתת מענה לכל המרכיבים האנושיים ? גוף, נפש ורוח. במהלך הטיפול משתמשים במגוון רחב של טכניקות כגון ? שיחה, מגע, תנועה, דמיון מודרך, התמקדות בתחושות, עבודת קול, ציור,משחק ועוד.

הגוף אוצר בתוכו את כל החוויות והזיכרונות שאנו חווים בחיינו. לפעמים אין מילים לתאר חוויות ותחושות אך אפשר להרגיש את זה דרך הגוף. הגוף מדבר במקום המילים, דרך רעד, מחנק, נוקשות, תפיסות, קור, חום, לחץ נימול כאב ועוד.. והסיפור שלו לפעמים יותר מוחשי ואמיתי מכל סיפור מילולי אחר. השכל יכול לתעתע ולספר לנו "סיפורים", דרך הקשבה לגוף אפשר לעקוף הגנות, ביקורת והתנגדות ולהגיע באופן ישיר לשורשי הבעיה. כמו כן טיפול דרך הגוף מאפשר לגעת בחוויות קדומות וראשוניות מאוד מהגיל הצעיר, טרם התחלנו לדבר.

במהלך הטיפול המטופל מבטא את רגשותיו, מחשבותיו ואמונותיו באופן מוחשי וחוויתי . זה נעשה דרך התמקדות בתחושות גופניות , מודעות לנשימה,לתנועה ויציבות הגוף, ודרך כניסה לעולם של דימויים משחק ויצירה.   

לסיכום בטיפול  בשיטת הפסיכותרפיה גופנית המיקוד הוא לא רק דרך מילים , שיחה ופרשנות כפי שנעשה בטיפול פסיכולוגי וכן לא רק דרך התמקדות בגוף בלבד כפי שנעשה בטיפולי המגע, אלא זהו שילוב בין הגוף לנפש ? שילוב של הקשר הטיפולי והיחסים בין המטופל למטפל, כמו גם הקשבה התבוננות והתייחסות לכל מה שקורה בתוך המערכת הגופנית.

קרן מור פרץ     http://www.kolcula.com/
עובדת סוציאלית מטפלת איזון גוף נפש .                                                                     בעלת קליניקה פרטית במרכז הארץ לטיפול בשיטת פסיכותרפיה גופנית .מנחת סדנאות העצמה לנשים.


 מתאים לטיפול במגוון בעיות ונושאים כגון - דימוי עצמי  נמוך וחוסר ביטחון, חוסר מימוש ודריכות במקום,קשיים במערכות יחסים, התמודדות ותמיכה במצבי משבר, טיפול בטראומות ,חרדות ולחצים, חוסר מוטיבציה ושמחת חיים, כאבים בגוף ומחלות חוזרות ונישנות, חיפוש הפוטנציאל והאמת העמוקה שלך.
 הטיפול מבוסס על מגוון עשיר של כלים ומשלב בין תהליכי הכרה ותודעה, שיחה, מגע ותנועה, דימיון ומטאפורות,  נשימה והתמקדות בתחושות, זרימה אנרגטית ועבודת גוף.


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב